Popular Posts

Monday, July 11, 2011

UPDATE BLOG

ASSALAMUALAIKUM WM....

Dah lama betul rasanya tak update blog ni & banyak rasanya yg nak diceritakan dekat Diari Maya.

Dear DIARY,
Team Tenis Perempuan
         Beberapa minggu lepas aku terpilih untuk jadi wakil universiti ke Majlis Sukan Antara Universiti (MASUM) dalam game tenis. So, training start dari 13-23/6. Pagi petang training sampai kulit dah jadi gelap...huhu...then kami pergi ke UPM pada 24/6, test court 25/6 & the nxt day start la game kami..

Banyak menda jugak la yg jadi masa training & games ari tuh...melibatkn emosi, ketahanan fizikal & mental. Aku??haha..aku jadik simpanan je, nak kata pandai main tuh tak sangat pon. Tp pengalaman yg aku hadapi mengajar aku erti ketabahan, kekuatan dalaman yg penting, work as a team..& honestly, aku sgt2 sayangkan team tenis aku. Rapat, ting-tong, hu-ha sana sini, tp bila sampai perkara yg serius..we take it as a serious things. Usaha utk menang but at da same time enjoy da game. Walaupun kurang bernasib baik, team lelaki dah bg yg terbaik & aku bangga dgn dorang. Gurls need more & extra effort to give a good competition.

Team Tenis Lelaki
Ada la jugak jalan2 area K.L...kami pegi The Mines, ALAMANDA, Mid Valley...tp aku tak dapat nak shopping apa coz duit abes dekat makan jek. Ye la, mahal kot makanan area sna.. kalau tempat aku nasi ayam baru RM3-3.50 tp kat sana nasik ayam mau RM4-5.50..huhu...then, time tuh jugak la muncul McD, SUBWAY, POPEYE, PIZZA HUT, DOMINO'S PIZZA, KFC (dah biase)..& apa2 lagi la. & 1 lagi pengajaran untuk aku..nak kemana2 kena bawak ATTIRE yg khas untuk berjalan..ni tak, g mall pon pakai jersi..huhu..tp takpe la...tak ada org peduli pon..hahah

Lepas 2-3 hari balik & rehat, aku pon start kerja dgn paksu aku yg ada syarikat kontraktor. Mula2 jaga kedai bawah ja..( kedai hardware) tp disebabkan takde orang datang, aku pon duduk la kat atas (pejabat). Dapat la belajar skit sebanyak pasal  isi borang tender, pegi taklimat sebut harga, & lawat site. Setakat seminggu ni macam tuh la. 2-3 ari lepas aku pegi bercuti kat Kurau Stones resort dgn famili sebelah abah, tp sebenarnya nak meraikan budak2 praktikal abes l.i. Nak upload pic, tp lupa lak yg tak transfer lagik.Erm..kat tempat lain agak2nya ada ke company sebaik ni? Asal ada budak abes l.i, ada majlis tok dorang. Kalau aku mesti t'haru gile..haha..

Sekarang aku tgh dalam usaha nk kuruskn badan...ye la...tak lama lgi posa then raya!!nak la kurus skit,nak pakai baju kebaya la katakan..hahaha....so wait n c ya....cau cin cau..wassalam..

4 comments:

  1. huhu...malas nk update blog....(-,-')

    ReplyDelete
  2. lolololo gomennn tak dapat jumpa kau weisss kat upm xD hisye pun sama. aigoo! rindu!

    ReplyDelete
  3. haaa...tuh lah,bz beno haa...hahaha

    ReplyDelete